Prowadząc biuro podatkowe lub księgowe, powinniśmy pomyśleć o uruchomieniu własnej strony internetowej, za pośrednictwem której będziemy mogli pozyskiwać nowych klientów, a także utrzymywać kontakt z obecnymi. Pomocny w tym okaże się system WordPress.

Dlaczego? Ponieważ pozwala przygotować dowolną witrynę w sposób prosty, szybki i, co najważniejsze, całkowicie darmowy. Wszystko dzięki dostępności ogromnej liczby różnego rodzaju dodatków, które w mniejszym bądź większym stopniu zmieniają naszą witrynę.

Bez większego przygotowania informatycznego jesteśmy w stanie dostosować konkretne funkcjonalności, a także dobrać szatę graficzną. Wszystkim, którzy jeszcze nie wiedzą, w jaki sposób powinni się do tego zabrać, przedstawiamy krótki poradnik wyjaśniający, jak w kilku krokach stworzyć stronę internetowa dla biura podatkowego.

  1. Na początek musimy zdecydować, czy zależy nam na zewnętrznym hostingu czy może wystarczający okaże się oficjalny serwer gwarantowany przez twórców. W przypadku drugiej opcji, zyskujemy przede wszystkim wsparcie techniczne, a także odpowiednie mechanizmy bezpieczeństwa. Wadą takiego rozwiązania jest jednak to, że w adresie naszej strony znajdzie się nazwa skryptu (przykład – http://nazwasrony.wordpress.com). Oczywiście nie każdemu musi to przeszkadzać, zwłaszcza gdy mamy ograniczony budżet lub startujemy dopiero z naszym biznesem.

  2. Jednak w przypadku biur podatkowych warto budować własną markę, w czym pomocny okaże się tradycyjny adres witryny.

Dlatego też dobrym pomysłem będzie skorzystanie z hostingów zewnętrznych, oferowanych przez wielu dostawców działających obecnie na rynku. Przed ostatecznym wyborem usługi, sprawdźmy jednak, czy zapewnia ona wsparcie dla CMS WordPress i w jaki sposób przebiega instalacja skryptu – wszystko odbyć się może automatycznie lub w sposób ręczny.

  1. Gdy wszelkie kwestie techniczne będziemy mieć już za sobą, pozostaje nam stworzyć stronę. Nie ma w tym nic trudnego, ponieważ przez wszystkie etapy jej tworzenia jesteśmy kierowani za rękę. Wszystko sprowadza się do klikania komputerową myszą (lub touchpadem), a także zdefiniowania nazwy, opisu, rodzaju witryny i wszystkich kwestii dodatkowych. Po skonfigurowaniu tych opcji, serwis jest teoretycznie gotowy. Musimy jednak zapełnić go treścią, a także zadbać o konkretne funkcje i szatę graficzną.

  1. W ten sposób przechodzimy do wtyczek, które pozwolą zamienić zwykłą stronę www w wygodną, szybką i dobrze zoptymalizowaną witrynę, która okaże się również bardzo przyjazna dla użytkowników. Warto zacząć od rzeczy podstawowych, którymi zajmie się wtyczka Jetpack. Dzięki niej przygotujemy rozbudowany formularz kontaktowy, a także zintegrujemy witrynę z portalami społecznościowymi. Co jednak najważniejsze, dostarczy nam ona mnóstwo narzędzi statystycznych, za sprawa których dowiemy się, ile i jacy użytkownicy odwiedzają nasza stronę, w jaki linki klikają, a także które słowa kluczowe pozwoliły im do nas dotrzeć.

Warto wspomnieć również o wielu wtyczkach wspierających pozycjonowanie SEO. Mowa między innymi o dodatkach typu Yoast SEO oraz W3 Total Cache. Nie zapominajmy także o pozycjonowaniu lokalnym, w którym pomoże nam stworzenie wizytówki firmowej przy użyciu narzędzia Google Moja Firma.

Jakie wtyczki powinny nas jeszcze zainteresować? Między innymi te pozwalające naszym użytkownikom zapisać się na spotkanie przez specjalny formularz, dodatki wspomagające integrację z portalami społecznościowymi, mechanizmy rozbudowujące wyszukiwarkę, kreatory plików PDF, kalendarz czy chociażby pluginy ułatwiające budować listę mailingową (np. Welcome Mat).

  1. Przyszła pora na sprawę najważniejszą, a więc szablon graficzny. W tym przypadku mamy dwie możliwości wyboru. Pierwsza z nich związana jest z zakupem motywów płatnych lub zleceniem zewnętrznej firmie stworzenie szaty dedykowanej. Dzięki temu łatwiej dostosujemy ją do swoich możliwości, a w dodatku będziemy mogli liczyć na szerokie wsparcie techniczne.

Druga możliwość związana jest z pobraniem szablonów darmowych. Jest ich mnóstwo, dlatego nie powinniśmy mieć problemów ze znalezieniem takiego, który doskonale odpowiada specyfice biura podatkowego. Powinniśmy wybierać przede wszystkim szablony utrzymane w minimalistycznej, eleganckiej stylistyce. Warto decydować się także na rozwiązania pełne przydatnych dodatków, na przykład w postaci sekcji przeznaczonej na opinie naszych klientów, pluginów ułatwiających komunikację czy też gwarantujących czytelne przedstawienie dostępnej oferty.

Spośród dostępnych w sieci szablonów, polecić można takie jak: Jurdicia, czyli elegancki motyw przygotowany dla prawników, który jednak sprawdzi się również w przypadku biura podatkowego, Septera (gwarantuje wykorzystanie wielu dodatków) czy też Zerif Lite.

Jak widać, przygotowanie strony internetowej dla biura podatkowego nie jest nie możliwe. Sprawę dodatkowo ułatwiają liczne wtyczki oraz motywy graficzne, które pozwalają w sposób dowolny ją konfigurować.
Jeśli potrzebujesz dobrze wykonanej strony internetowej i innych usług e-marketingowych, dla twojego biura podatkowego lub księgowego zapraszamy do współpracy.