Kancelarie świadczące pomoc prawną muszą na każdym kroku podkreślać swój profesjonalizm, a także budować stosowny prestiż. Jednym z rodzajów tego typu działań jest prowadzenie strony internetowej, która w żadnym wypadku nie może być „zwyczajna”.

Chcąc stworzyć witrynę wysokiej jakości, koniecznie musimy zwrócić uwagę na jej szatę graficzną, a także układ poszczególnych sekcji. Sama zaś treść powinna zostać przedstawiona w sposób przystępnych i przejrzysty. Oczywiście nie należy zapominać także o niezwykle ważnej kwestii, jaką jest User Experience (UX).

Spełnienie tych kryteriów wymaga sporego nakładu pracy. Oczywiście stworzenie serwisu zlecić można firmie zewnętrznej, jednak nie zawsze mamy taką możliwości. Poza tym, opracowywanie jej na własną rękę gwarantuje kontrolę nad całym tym procesem. Wszystko to sprawia, że warto skorzystać z systemu WordPress. Jest on bardzo prosty, co jednak nie oznacza, że nie pozwala na stworzenie zaawansowanych stron www. Najlepszym na to potwierdzeniem jest fakt, iż około 70 milionów działających obecnie witryn zostało opartych właśnie na tym skrypcie (m.in. CNN, Nasa, eBay).

O czym pamiętać tworząc stronę przez WordPress?

Szerokie możliwości omawianego systemu związane są przede wszystkim z ogromną liczbą dostępnych wtyczek i pluginów, które ułatwiają dostosowanie funkcjonalności witryny do własnych potrzeb. Nie oznacza to jednak wcale, że wszystko zostanie wykonane za nas. Chcąc bowiem budować prestiż własnej kancelarii, konieczna jest dbałość o najmniejsze nawet szczegóły.

  1. Hosting. WordPress pozwala na stworzenie strony internetowej na oficjalnym serwerze, który gwarantuje pełne wsparcie techniczne, a także odpowiedni poziom ochrony przed atakami hakerskimi. Problemem jest jednak to, że w jej adresie widnieć będzie określenie „WordPress” (http://nazwastrony_wordpress.com), co raczej nie pomaga w budowaniu prestiżu firmy. Warto więc zdecydować się na hosting zewnętrzny, a skrypt po prostu pobrać.

  1. Nagłówki w wyszukiwarkach. Należy pamiętać, że WP każdej nowej witrynie nadaje domyślny nagłówek, który jest wyświetlany w wynikach wyszukiwania. W efekcie czego, ujrzymy następujące sformułowanie: „Kancelaria prawna – Kolejna witryna oparta na WordPressie”. Prawda, że nie wygląda to zbyt dobrze? Warto więc wprowadzić własny nagłówek w panelu administracyjnym.

  1. Przykładowe komentarze i wpisy. To jednak nie wszystko, ponieważ skrypt będzie chciał również wypełnić serwis treścią, publikując przykładowe wpisy na blogu i komentarze pod nimi. Ma to na celu pokazanie nam, jak prezentuje się dana sekcja. Warto usunąć tego typu treści przed opublikowaniem strony.

  1. Wtyczki. Jest ich mnóstwo. Pozwalają na dostosowanie funkcjonalności do naszych potrzeb i wymagań. Mogą być to dodatkowe zabezpieczenia, nowe sekcje czy z pozoru mało znaczące opcje, takie jak chociażby rozszerzony formularz kontaktowy. Decydując się na opracowanie witryny dla kancelarii, powinniśmy pamiętać przede wszystkim o zainstalowaniu wtyczki umożliwiającej dokonanie rejestracji online. Dzięki temu nasi klienci będą w stanie umówić się z nami na spotkanie bez konieczności wychodzenia z domu. Przykładem takiej wtyczki jest Booking Calendar.

Do tego można dodać wspomniany już formularz kontaktowy, mechanizm integrujący serwis z portalami społecznościowymi czy chociażby specjalny system blogowy. Oczywiście nie możemy zapominać również o pozycjonowaniu. Takie wtyczki jak Yoast SEO czy All in One SEO Pack pozwolą nam lepiej dostosować stronę do wymagań stawianych przez wyszukiwarki internetowe. Dzięki temu będzie ona lepiej widoczna w sieci.

Szablony graficzne

Tę kwestię wato omówić osobno, ponieważ szata graficzna, a także rozkład poszczególnych sekcji ma ogromny wpływ na odbiór witryny przez potencjalnych klientów. Na szczęście, w Internecie znaleźć można mnóstwo płatnych i bezpłatnych szablonów, które zostały przygotowane specjalnie dla kancelarii. Poniżej przedstawiamy kilka z nich.

  • Lawyeria Lite. na początek darmowy i „lekki” szablon, który gwarantuje doskonałą szybkość działania. Posiada specjalną sekcję dla kontaktów, a także narzędzie pozwalające na przedstawienie lokalizacji kancelarii. Szablon jest responsywny. Jego wersję demo znajdziecie tutaj.

  • OnePress. Nowoczesny szablon, który może posłużyć do stworzenia serwisu newsowego, ale również strony firmowej czy witryny ofertowej. Jest to projekt typu one page, który zapewnia atrakcyjne przedstawienie dostępnych usług. Posiada również wgrany formularz kontaktowy. Przed jego pobraniem, warto obejrzeć wersję demonstracyjną.

  • Lawyers. Na koniec płatny szablon, który został przygotowany specjalnie dla kancelarii prawnych, radców oraz adwokatów. Wyróżnia się przede wszystkich ładnym wyglądem i przydatnymi funkcjami, takimi jak formularze konsultacji czy godziny pracy. Koszt? 69 dolarów.