Mnogość form marketingu internetowego może przytłoczyć przedsiębiorcę już na starcie. Nie warto jednak się zrażać – dobrze poprowadzony daje wymierne rezultaty, w tym przede wszystkim pozwala pozyskać nowych klientów.

Jedną z najpopularniejszych, a zarazem najskuteczniejszych form marketingu internetowego jest blog firmowy. Dlaczego warto go założyć na WordPress?

Intuicyjna obsługa bez umiejętności kodowania

W sieci istnieje wiele atrakcyjnych systemów do zarządzania treścią (CMS), jednak to WordPress cieszy się największym zainteresowaniem. Blisko 25% wszystkich stron internetowych jest postawione właśnie na tej platformie. Dlaczego WordPress jest tak popularny i zostawia swych konkurentów (Joomla, Drupal) w tyle?

Przede wszystkim system gwarantuje prostą i intuicyjną obsługę za pomocą czytelnego panelu administracyjnego. Dodawanie wpisów, zdjęć i filmów nie wymaga zatem skomplikowanych umiejętności programistycznych. Z łatwością poradzimy sobie z obsługą bloga firmowego samodzielnie lub zlecimy to zadanie pracownikowi, rezygnując tym samym z konieczności współpracy z zewnętrzną agencją, co generowałoby dodatkowe koszty.

Szeroka dostępność i bogate zróżnicowanie wtyczek

Prowadzenie bloga firmowego nie tylko potwierdza wiedzę i profesjonalizm przedsiębiorcy oraz zwiększa zainteresowanie oferowanymi produktami i usługami, ale również pozwala stworzyć wokół marki społeczność potencjalnych klientów. Aby to osiągnąć, istotna jest komunikacja z klientami za pośrednictwem mediów społecznościowych.

Decydując się na prowadzenie bloga firmowego na WordPress, jest to o tyle łatwiejsze, iż system oferuje nam możliwość instalowania wtyczek (tak zwanych pluginów) do obsługi portali społecznościowych, takich jak Twitter czy Facebook. Dzięki temu z łatwością możemy publikować blogowe wpisy w sieci, zwiększając tym samym grono odbiorców i potencjalnych klientów.

Warto nadmienić, że WordPress pozwala zainstalować nie tylko wtyczki do obsługi portali społecznościowych, ale także wiele innych funkcjonalnych dodatków. W swej podstawowej wersji system posiada stosunkowo ograniczoną funkcjonalność.

Cały jego potencjał drzemie jednak w olbrzymiej i dynamicznej społeczności, która cały czas go rozwija. Jest to bowiem projekt typu open source, dzięki czemu możemy go zmieniać według własnych potrzeb. Mamy też dostęp do wręcz niekończonej liczby motywów i wtyczek, w tym między innymi:

  • WP Super Cache (poprawia prędkość wczytywania się witryny),

  • Broken Link Checker (sprawdza witrynę pod kątem zepsutych linków),

  • Disqus Comment System (służy do zarządzania komentarzami),

  • TinyMCE (pozwala na zaawansowaną edycję postów bez znajomości HTML).

Dzięki tym, i wielu innym, usprawnieniom WordPress pozwala z łatwością zwiększyć funkcjonalność bloga firmowego i dopasować go do naszych wymagań. Bez żadnych trudności możemy także przeprowadzać modyfikacje witryny przy zachowaniu znajdującej się na niej treści. Zmniejsza to czas wdrażania zmian i redukuje ich koszty.

Łatwa aktualizacja i zabezpieczona treść

Niekompatybilność modułów aktualizacyjnych sprawia, że użytkownicy systemów zarządzania treścią często rezygnują z ich aktualizacji w obawie o wystąpienie niekorzystnych zjawisk, takich jak utrata treści. W przypadku WordPress problem ten nie występuje. Nowa wersja systemu jest bowiem zawsze w pełni kompatybilna, co zapewnia bezpieczeństwo.

Dodatkowo jej wdrożenie nie wymaga skomplikowanej procedury i w zasadzie sprowadza się do jednego kliknięcia. Co więcej, system samodzielnie wykona aktualizację zabezpieczeń i podstawowych bibliotek. Zaoszczędzony w ten sposób czas możemy wykorzystać na przykład na tworzenie wpisu na naszego bloga. Dzięki łatwej i bezproblemowej aktualizacji systemu jesteśmy zawsze na bieżąco, a publikowane na WordPress treści pozostają w pełni bezpieczne.

Przyjazne SEO

Jeżeli chcemy pozyskiwać klientów przez Internet, musimy zadbać o to, aby nasza witryna była dobrze zoptymalizowana dla wyników wyszukiwania w Google. Blog firmowy na WordPress pozwala w pełni wykorzystać potencjał SEO strony internetowej. Wspomaga również pozycjonowanie fraz kluczowych dla danej dziedziny.

Dzięki wbudowanemu mechanizmowi tagowania treści, systemowi taksonomii oraz przyjaznym adresom URL WordPress wpływa na poprawę pozycji naszej witryny w wyszukiwarce internetowej. Proces ten wspomagany jest również przez cały wachlarz wtyczek, które pozwalają zoptymalizować blog firmowy pod kątem SEO, a tym samym zwiększyć jego widoczność w Internecie.

Niskie koszty prowadzenia

Na koniec warto wspomnieć o kosztach prowadzenia bloga firmowego na WordPress, co w przypadku wielu przedsiębiorstw, zwłaszcza małych i średnich, ma decydujące znaczenie podczas wyboru systemu zarządzania treścią. Brak opłat za licencję, zero ukrytych kosztów i brak comiesięcznego abonamentu sprawia, że używanie WordPressa jest praktycznie darmowe.

Oczywiście, liczyć musimy się z pewnymi dodatkowymi kosztami, na przykład za wykupienie konkretnego szablonu, jednak sam skrypt może być wykorzystywany przez nas praktycznie bez ograniczeń. To kolejny czynnik, który sprawia, że używanie WordPress jest opłacalne.