Już co czwarta strona internetowa jest prowadzona na WordPress. O tym, że jest to przyjazny system zarządzania treścią (CMS) dla małych i średnich przedsiębiorstw, nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Korzystają z niego jednak także prawdziwi światowi giganci. Oto 20 dobrze znanych firm i marek, które postawiły swoją witrynę internetową na WordPress.

WordPress is King

WordPress cieszy się dużą popularnością wśród twórców stron internetowych z kilku względów. Po pierwsze, w swej podstawowej wersji jest całkowicie bezpłatny. Brak opłat za licencję oraz brak comiesięcznego abonamentu przyciąga wielu. Z uwagi na fakt, że jest to projekt typu open source, jest to ciągle udoskonalany system, umożliwiający wdrożenie wielu modyfikacji, które czynią stronę internetową optymalnie dopasowaną do potrzeb i preferencji jej założyciela.

Co więcej, szeroka gama zróżnicowanych gotowych dodatków w postaci wtyczek, obniża koszty prowadzenia biznesu w sieci. Zmniejszamy bowiem wydatki związane z rozwojem strony internetowej. Znaczenie ma również intuicyjna obsługa, która z uwagi na czytelny panel administracyjny, nie nastręcza żadnych trudności. Z powodzeniem zatem będziemy w stanie samodzielnie obsłużyć naszą stronę lub ewentualnie zlecić to pracownikowi. Ponadto witryna postawiona w WordPress jest przyjazna w optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO), co zwiększa jej widoczność w sieci.

Chociaż WordPress nie jest systemem pozbawionym wad, powyższe korzyści sprawiają, że stał się najchętniej wybieranym w sieci systemem do zarządzania treścią. Już nie służy głównie do budowania blogów. Za jego pomocą coraz częściej projektuje się także inne rodzaje stron internetowych, w tym e-sklepy, strony wizytówkowe, strony firmowe czy też portale internetowe.

Za systemem WordPress przemawia również jego atrakcyjność wizualna, która wpływa na to, że potencjalni klienci chętniej i dłużej pozostają na stronie, a także częściej ją odwiedzają. Nie dziwi zatem fakt, że również globalnie znane marki, firmy i osobistości sięgają po WordPress, gdy chcą stworzyć swą internetową wizytówkę, jaką jest niewątpliwie witryna www. Oto kilka przykładów:

  1. koenigsegg.com – to szwedzki producent samochodów. Wyprodukowany przez markę model Agera RS zasłynął pobiciem rekordu prędkości dla samochodu produkcyjnego, osiągając średnią z dwóch przejazdów na poziomie 447 km/h,

  1. mercedes-benz.com – to niemiecka marka samochodowa, uznawana za jedną z najstarszych, a zarazem najbardziej prestiżowych na świecie,

  1. rihannanow.com – tej pani nie trzeba chyba nikomu przedstawiać. Barbadoska piosenkarka nie poprzestaje jedynie na śpiewaniu. Jest również aktorką, projektantką mody i modelką,

  1. justintimberlake.com – to amerykański piosenkarz, aktor, tancerz i producent muzyczny. Na swoim koncie ma 6 nagród Grammy i 4 nagrody Emmy,

  1. rollingstones.com – ten dobrze znany, legendarny już brytyjski zespół rockowy ma na swoim koncie około 250 milionów sprzedanych albumów,

  1. jeanpaulgaultier.com – to francuski projektant mody i kostiumograf filmowy, który para się również muzyką,

  1. verawang.com – to projektantka mody pochodząca z Chin, na stale mieszkająca w Nowym Jorku. Uhonorowana orderem Legii Honorowej,

  1. vogue.com – amerykański magazyn o modzie i stylu życia. Wydawany jest od końca XIX wieku, skierowany głównie do kobiet,

  1. thegrove.co.uk – to hotel w Hertfordshire w Anglii, który kusi przede wszystkim piękną lokalizacją sprzyjającą wypoczynkowi,

  1. fru.it – to marka obuwnicza z Włoch zajmująca się produkcją głównie wysokiej jakości butów dla kobiet,

  1. bbcamerica.com – to strona kanału telewizyjnego produkowanego przez BBC Worldwide i skierowana na rynek amerykański,

  1. time.com – to witryna amerykańskiego tygodnika społeczno-politycznego. Gazeta swą działalność rozpoczęła w 1923 roku,

  1. sonymusic.com – to strona internetowa wytwórni płytowej, kontrolowanej przez korporację Sony,

  1. 077.com – to oficjalny sklep internetowy, który jest poświęcony towarom, pamiątkom i gadżetom kolekcjonerskim związanym z Jamesem Bondem,

  1. searchengineland.com – na stronie są dostępne informacje i publikacje obejmujące różnorodne aspekty marketingu cyfrowego oraz technologii reklamowej,

  1. techcrunch.com – to amerykański internetowy wydawca, który publikuje treści dotyczące nowinek technologicznych,

  1. poczta-polska.pl – tego podmiotu nie trzeba chyba nikomu przedstawiać,

  1. spidersweb.pl – to jeden z największych technologiczno-lifestylowych blogów w Polsce,

  1. antyweb.pl – to kolejny blog technologiczny w zestawieniu,

  1. sprawnymarketing.pl – to serwis internetowy, który publikuje treści dotyczące marketingu internetowego.

Jak widać, system WordPress można bez żadnych trudności dostosować do indywidualnych potrzeb założyciela strony internetowej. Sprawdzi się on nie tylko w przypadku osób prywatnych i niewielkich firm, w przypadku których witryna często stanowi uzupełnienie wizerunku. Z powodzeniem można go także używać do tworzenia rozbudowanych blogów, a nawet serwisów informacyjnych.