Strona internetowa to obecnie podstawowe narzędzie w rękach przedsiębiorcy. Jest ona jego wizytówką na klientów z całego świata, którą przeglądać mogą oni przez 24 godziny na dobę i 7 dni w tygodniu. Jako że strona w dobie XXI wieku jest niezbędna, uwagę należy również skupić na jakości takiego produktu. Obecnie witryny firmowe stworzyć można samodzielnie, korzystając przy tym z kreatorów, ale zachodzi niemal 100-procentowe prawdopodobieństwo, że nie będzie to produkt optymalny, spełniający wymagania odbiorców. Znacznie lepiej zlecić ją specjalistom. Ci do wyboru mają wiele platform, na których bazie tworzy się strony. Najczęściej jednak strony internetowe opierane są na platformie WordPress.

Czym jest WordPress?

WordPress to najpopularniejszy skrypt na świecie, który zbudowany został w oparciu o Open Source. Jako że to bardzo prosty w obsłudze i szybki w instalacji system zarządzania treścią, decyduje się na niego wielu programistów. Zdarza się słyszeć głosy, że WP nadaje się tylko do blogów. Ni jak ma się to jednak do rzeczywistości, ponieważ na tej platformie oparto setki tysięcy firmowych witryn, które mają się doskonale.

Z pewnością dlatego, że z zarządzaniem informacjami i materiałami na takiej stronie problemów nie ma nawet laik. Jakby tego było mało, funkcjonalność tej platformy podnoszą pluginy. Obecnie stworzono ich tysiące, a poza tymi płatnymi, nie brak również zupełnie darmowych. Pomagają one w optymalizacji treści pod kątem SEO, zarządzaniu komentarzami, łączeniu z kanałami Social Media czy poprawiają bezpieczeństwo.

WordPress to również wiele różnych motywów, dzięki czemu nie ma konieczności projektowania strony od podstaw. To wszystko sprawia, że jest to jedna z najlepszych, o ile w ogóle nie najlepsza platforma do budowania na niej strony.

Korzyść nr 1 – darmowy

Za platformą WordPress przemawia między innymi fakt, że ten CMS (z ang. Content Management System; System Zarządzania Treścią) jest darmowy. Nie trzeba tu płacić ani za licencję, ani też miesięcznego abonamentu. Brak w nim ukrytych kosztów, które sprowadzać się mogą jedynie do wyboru płatnych szablonów czy bardziej zaawansowanych wtyczek. Nie ma jednak konieczności korzystania z płatnych pluginów czy motywów. Te darmowe w większości przypadków są w zupełności wystarczające. Wówczas pozostaje zapłacić jedynie za domenę i odpowiadający wymaganiom strony hosting.

Korzyść nr 2 – intuicyjny

WordPress jest platformą intuicyjną, z którą poradzić sobie powinien każdy. Nawet ten, kto nie ma wiedzy z zakresu programistycznej. Wprawdzie przy bardziej skomplikowanych modyfikacjach pewien zakres wiedzy może się przydać i ułatwić pracę, to na ogół wystarczający jest gotowy szablon do uzupełnienia treścią. Zresztą przy jakichkolwiek problemach skorzystać można z darmowych tutoriali i poradników, które pomagają w jego rozwiązaniu.

Korzyść nr 3 – elastyczny

Jak zostało wspomniane wyżej WordPress to narzędzie typu Open Source. W praktyce oznacza to tylko tyle, że gotowe szablony można dowolnie przerabiać i modyfikować je do własnych potrzeb. Dzięki temu łatwo spełnić wymagania swoje i odwiedzających stronę użytkowników, a przy tym wyróżnić się na tle wcale przecież nie małej konkurencji. Jest to zatem doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy ze względu na wysokie koszty nie mogą sobie pozwolić na dedykowane CMS-y. Nic dziwnego, że w przy tak wielkich możliwościach na WordPress postawiło wielu właścicieli stron. Obecnie liczba witryn opartych na tym silniku przekracza już 70 milionów.

Korzyść nr 4 – wspomaga SEO

Każda strona powinna być pozycjonowana. Szczególnie tyczy się to witryn firmowych, które w ten sposób mogą znaleźć się przed konkurencją lub z nią rywalizować. Bez tego zabiegu, kiedy strona będzie znajdowała się w dolnych regionach wyszukiwarki Google, nie można myśleć o rozwoju. Trudne będzie nawet utrzymanie się na rynku, gdyż dobrze zoptymalizowana witryna to podstawowy warunek w kontekście pozyskania potencjalnych klientów. Na tej płaszczyźnie WP również jest pomocny. O optymalizację i pozycjonowanie witryny dbać można, wykorzystując przy tym kilka podstawowych wtyczek. Dzięki nim cały zabieg jest prostszy, a szansa na wysoką pozycję strony w Google znacznie większa.

Korzyść nr 5 – fantastyczny wygląd

Większość ludzi to wzrokowcy, którzy także strony oceniają w ciągu kilku sekund. Jeżeli witryna nie będzie atrakcyjna wizualnie, na pewno nie spełni swojej roli w stu procentach. WordPress ma jednak na tyle wiele szablonów, że każdy niezależnie od branży powinien znaleźć projekt optymalny dla swojego biznesu. Zresztą przy niewielkiej opłacie można uzyskać niestandardowy oraz unikalny wygląd, zgodny nie tylko z oczekiwaniami, ale i trendami panującymi na rynku.

Korzyść nr 6 – bezpieczny

Strona firmowa to część biznesu. Dlatego należy również zwrócić uwagę na jej bezpieczeństwo. Ku zdziwieniu wielu przedsiębiorców, zdarza się, że firmy tworzące witryny od podstaw, nie zwracają uwagi na ten ważny aspekt i strony te nie mają wiele wspólnego z bezpieczeństwem. Oczywiście, WordPress również ma na tej płaszczyźnie pewne wady, ale bezpieczeństwo poprawić można przez kilka darmowych wtyczek. Przydaje się też regularna aktualizacja, która na ogół usuwa wykryte problemy.

Zresztą przedsiębiorca, który chce zminimalizować zagrożenie do minimum, może zgłosić się do podmiotów zewnętrznych. Wystarczy profesjonalna opieka nad stroną opartą o WordPress, którą oferuje firma WPTanio. Ta forma współpracy ma zapewnić serwisowi najwyższą jakość pod kątem bezpieczeństwa, szybkości i optymalizacji. W tym celu przeprowadzamy więc aktualizację, robimy backup, usuwamy zagrożenia i błędy czy pomagamy przy instalacji wtyczek.

Nie ulega więc wątpliwości, że WordPress to obecnie najlepszy wybór w kontekście firmowej strony. Oferowane przez tę platformę możliwości są w pełni wystarczające, aby cieszyć się prostą, elegancką, szybką, a przy tym również i bezpieczną witryną. W porównaniu z innymi skryptami (Drupal, Joomla) jest on w zasadzie znacznie mniej skomplikowany. Potrzebujesz profesjonalnego wsparcia dla WordPress? Skontaktuj się z nami już teraz!